TYPOGRAPHIC FRIDAY: FERRO CONCRETE

vrijdag 21 juni 2013




Ferro Concrete mag dan al ver van ons bed show zijn - het bureau opereert vanuit L.A. in de US of A en focust nogal op het eigen continent - toch willen we het bureau onder de aandacht brengen. En wèl om hun aanpak in casu Commodity. Commodity is een parfumlabel, op zich niet zo bijzonder, ware het niet dat het haar diensten online wil aanbieden. Moet je even bedenken hoe moeilijk dat wel is om geurtjes via het wereldwijde web te slijten. En toch slagen ze erin om, dankzij de inbreng van Ferro Concrete, ons dusdanig nieuwsgierig te maken dat we bijna op het punt staan om te gaan bestellen. Hoe? In de eerste plaats door de uitgekiende branding. Superstrakke logotypes in Novecento en typefaces in Tiempos en Alternate Gothic No3. Bijkomend de uitgekiende verpakking van de aromatische substanties én vervolgens de hele identiteit die eraan gekoppeld wordt. De look en feel van de hele campagne is absolute top. Hoe Commodity en Ferro Concrete het dan verder aanpakken? Wel, je gokt op geurtjes, je krijgt vijf samples toegestuurd en vervolgens bestel je een hoeveelheid van je meest favoriete geur. Er zijn geurtjes voor haar én hem en mannen, een flesje Whiskey, Gin klinkt cool, maar doe ons maar Book of Paper.

0 reacties:

SOELAAS All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger