Berlin Intermezzo

maandag 9 september 2013


De blogstilte was te wijten aan een kort intermezzo in Berlijn. Een trip boordenvol vermeldenswaardige zaken. Ok, er is mijn obligate passage langsheen de Bolia shop (wanneer in België?) maar de geschiedenis van de stad slaat toch meteen als vochtige lucht op je wereldbeeld... Althans, het spiegelt je in een historische context die je hoe dan ook naar de keel grijpt. De zelfredzaamheid van de mens wordt nog het beste geïllustreerd door het 'Muurhuis' waarbij een gezin een stukje van de Berlijnse muur aanwendt voor huiselijk gebruik. Dat er een boom doorheen groeit, hoeft niet te deren evenmin het conformistische denken dat laminaat voor de vloer bedoeld is. Een absolute ontdekking was Prenzlauer Berg. Zeker op zondag met een vlooienmarkt in Mauerpark en een drukke doch relaxte sfeer. Zéér aan te bevelen was ook Michelberger Hotel. Een 'jeugdhotel' zonder weerga. Ik heb intussen wel wat hotels bezocht in mijn leven - dankzij mijn professie heel wat in het hoger prijssegment - en nooit eerder heb ik een hotel gezien waar elk detail zo goed bedacht was. Van de krantenhouders tot de lobby, van de kamer tot badzeep, van veiligheidswaarschuwing tot toegang voor het ontbijt. Bovendien biedt het hotel een goede mix van dure en minder prijzige kamers waardoor het publiek er meer dan een bonte mix van enkel hipsters omvat. Nooit eerder was de setting van een foute Duitse Hütte zo charmant uitgewerkt én nooit eerder zag ik een afwijking op de gestandaardiseerde hotelformats zo geslaagd. 

0 reacties:

SOELAAS All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger